UNIVERSITATEA „DUNĂREA DE JOS” DIN GALAȚI
FACULTATEA DE ISTORIE, FILOSOFIE ȘI TEOLOGIE
MENU
  • Home
  • PREZENTARE
    • Misiune
    • Scurt istoric
  • INFORMAȚII
    • Anunțuri
    • Evenimente
    • Noutăți
  • STRUCTURĂ
    • Conducere
    • Consiliul facultății
      • Structură
      • Decizii și Hotărâri
    • Comisii la nivelul facultății
    • Comisii la nivelul departamentelor
    • Departamente
      • Departamentul de Istorie, Filosofie și Sociologie
        • Misiune
        • Obiective
        • Membri
        • Programe de studiu
          • Licență
            • Istorie
            • Filosofie
            • Sociologie
            • Resurse Umane
            • Relații Internaționale și Studiii Europene
          • Masterat
            • Geopolitică și interferențe sociale și culturale est-europene
          • Doctorat
        • Cercetare
          • Cărți
          • Publicații
          • Centru de cercetare
      • Departamentul de Teologie
        • Misiune
        • Obiective
        • Membri
        • Programe de studiu
          • Licență
            • Teologie Ortodoxă Didactică
            • Teologie Ortodoxă Asistență Socială
            • Artă Sacră
          • Masterat
            • Spiritualitatea ortodoxă și asistență socială
          • Doctorat
        • Cercetare
          • Cărți
          • Publicații
          • Centru de cercetare
    • Secretariat
  • PROGRAME STUDIU
    • Licență
    • Masterat
    • Doctorat
  • CERCETARE
    • Centre de cercetare
    • Biblioteca
    • Proiecte / granturi
    • Reviste științifice
      • Revista de Filosofie
      • Revista de Istorie
      • Revista de Sociologie
      • Revista de Teologie
    • Manifestări științifice
    • Rezultatele cercetării
    • Cercetare studențească
      • Revista studenților
      • Cercuri studențești
    • Cercetare doctoranzi
  • ADMITERE
    • Licență
    • Masterat
    • Doctorat
  • STUDENȚI
    • Structura anului universitar
    • Regulamente studenți
    • Orare licență
    • Orare master
    • Programarea examenelor
    • Finalizare studii
    • Erasmus
      • test
    • Practică
    • Consiliere și orientare profesională
    • Burse
    • Tabere studenți
    • Sesiune științifică
    • Taxe
    • Documente tipizate
    • Tutoriat
    • Clasamente
  • CALITATE
    • Regulamente
    • Managementul calității
      • Cadru organizatoric
      • Regulament evaluare cadre didactice
      • Regulament evaluare studenți
      • Regulament orientare profesională
      • Documente operaționale
      • Plan operațional de dezvoltare 2017
      • Rapoarte de activitate
  • ALUMNI / FOTO
    • Personalități
    • Povești de succes
    • Promoții
  • CONTACT
  • Home
  • STRUCTURĂ
  • Departamente
  • Departamentul de Teologie
  • Programe de studiu
  • Licență
  • Teologie Ortodoxă Didactică
  • Conducere
  • Consiliul facultății
    • Structură
    • Decizii și Hotărâri
  • Comisii la nivelul facultății
  • Comisii la nivelul departamentelor
  • Departamente
    • Departamentul de Istorie, Filosofie și Sociologie
      • Misiune
      • Obiective
      • Membri
      • Programe de studiu
        • Licență
          • Istorie
          • Filosofie
          • Sociologie
          • Resurse Umane
          • Relații Internaționale și Studiii Europene
        • Masterat
          • Geopolitică și interferențe sociale și culturale est-europene
        • Doctorat
      • Cercetare
        • Cărți
        • Publicații
        • Centru de cercetare
    • Departamentul de Teologie
      • Misiune
      • Obiective
      • Membri
      • Programe de studiu
        • Licență
          • Teologie Ortodoxă Didactică
          • Teologie Ortodoxă Asistență Socială
          • Artă Sacră
        • Masterat
          • Spiritualitatea ortodoxă și asistență socială
        • Doctorat
      • Cercetare
        • Cărți
        • Publicații
        • Centru de cercetare
  • Secretariat

Caută în site

Ultimele actualizări pe site

  • Sesiune restanțe aprilie 2018
  • „Apărătorii orașului Galațiului” – memorie și recuperare în contextul Centenarului Marii Uniri de la 1918
  • Masa rotundă: „Basarabia: 1918-2018. Dilemele identităţii”
  • ANUNŢ IMPORTANT BURSE
  • MOBILITĂȚI ERASMUS+ 2018-2019
  • ORARE SEMESTRUL II 2017-2018
  • Calendarul susținerii examenului de licență/disertație sesiunea februarie
  • CONCURS
  • Programarea examenelor sesiunii de iarnă 2018
  • Cererea de candidaturi pentru mobilități 2018
  • Delegația Universității din Bangui- Republica Centrafricană prezentă într-un schimb Eramus + la Facultatea de Istorie, Filosofie și Teologie
  • Restanțe noiembrie 2017

Facebook

Urmăriți-ne și pe Facebook

facebook.com/fift.galati

Linkuri utile

  • Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați
  • Ministerul Educației
  • Seminarul de Istorie Antică și Epigrafie „Vasile Lica”
  • Ortodoxia Tinerilor
  • Biblioteca Județeană „V. A. Urechia” Galați
  • Muzeu de Istorie „Paul Păltânea” Galați
  • Danubius - Revista Muzeului de Istorie Galați
  • ASCOR Galați
  • Muzeul Istoriei, Culturii și Spiritualității Creștine de la Dunărea de Jos

Teologie Ortodoxă Didactică

  • Print
  • Email

Plan de învățământ 


 

Anunțuri

Sesiune restanțe aprilie 2018

PROGRAMAREA RESTANȚELOR LA SPECIALIZĂRILE DEPARTAMENTULUI IFS

PROGRAMAREA RESTANȚELOR LA SPECIALIZĂRILE DEPARTAMENTULUI TEOLOGIE

ANUNŢ IMPORTANT BURSE

DEPUNEREA ACTELOR PENTRU BURSE SOCIALE ȘI A BURSELOR DE PERFORMANȚĂ Semestrul II  –  2017-2018

Se face ÎN PERIOADA

14 martie 2018  – 20 martie 2018

NOTĂ: DEPUNEREA ACTELOR se face LA SECRETARIAT  ÎN TIMPUL PROGRAMULUI cu publicul, AFIŞAT

Dosarul pentru acordarea bursei sociale trebuie să conţină următoarele acte, în funcţie de situaţia în care se află solicitantul:

  1. Cerere – tip;
  2. Adeverinţă elev/student, pentru membrii familiei care urmează o formă de învăţământ;
  3. Copie după certificatul de deces, în cazul în care studentul este orfan de un părinte sau de ambii, la care se adaugă taloanele de pensie de urmaş;
  4. Copie a hotărârii judecătoreşti, în cazul în care părinţii sunt divorţaţi, se completează cu adeverinţă/cupon privind cuantumul pensiei alimentare, pentru student şi fraţii acestuia;
  5. Adeverinţă cu venitul net realizat, de la fiecare membru de familie (pe lunile decembrie 2017, ianuarie şi februarie 2018). În cazul în care niciunul dintre părinţi nu obţine venituri, aceştia depun o declaraţie notarială pe proprie răspundere în acest sens, însoţită de documente justificative (anchetă socială);
  6. Adeverinţă de şomaj şi/sau ajutor social (pe lunile decembrie 2017, ianuarie şi februarie 2018);
  7. Declaraţie notarială pe propria răspundere a solicitantului bursei că nu beneficiază de alte venituri, în afara celor declarate, sau că părinţii studentului nu lucrează şi nu domiciliază în străinătate;
  8. Taloanele de pensie, în cazul în care părinţii sunt pensionari (pe lunile decembrie 2017, ianuarie şi februarie 2018);
  9. Adeverinţă de la Administraţia Financiară din care să reiasă că nu există alte surse de venit, la nivelul familiei;
  10. Adeverinţă de la Primărie că au/nu au venituri din activităţi agricole, pentru toţi membrii familiei inclusiv student;
  11. Adeverinţă şi declaraţie pe propria răspundere că nu beneficiază de bursă de la altă instituţie de învăţământ superior, dacă este cazul.
  12. Pentru studenţii cu vârsta între 26 şi 35 de ani, venitul lunar mediu net al acestora se va calcula ţinând cont doar de veniturile personale şi de veniturile persoanelor pe care le au în grijă, precum copii, soţie etc.

 Salariul minim brut pe ţară este 1900 lei lunar, începând cu 1 ianuarie 2018 (venitul net 1163 lei).

 *********************************************************************************************************************************

METODOLOGIA ACORDĂRII BURSELOR SOCIALE

Beneficiarii burselor sociale sunt:

a) Studenţii orfani de unul sau ambii părinţi, respectiv cei pentru care s-a dispus ca măsură de protecţie plasamentul, şi care nu realizează venituri peste plafonul pentru acordarea bursei sociale;

b) studenţii bolnavi de:

  • B.C. – care se află în evidenţa unităților medicale;
  • diabet;
  • boală malignă;
  • sindrom de malabsorbţie grav;
  • insuficienţă renală cronică;
  • astm bronşic;
  • epilepsie;
  • cardiopatie congenitală;
  • hepatită cronică;
  • glaucom;
  • miopie gravă;
  • boală imunologică;
  • boli rare;
  • tulburări din spectrul autist;
  • boli hematologice (hemofilie, talasemie etc.);â
  • surditate;
  • fibroză chistică;
  • spondiloză anchilozantă sau reumatism articular acut;
  • infecţie cu virusul HIV sau bolnavi de SIDA;
  • handicap locomotor.

Certificat de la medicul de specialitate, altul decât medicul de familie, în care să se prezinte evoluţia şi tabloul clinic al problemei medicale de care suferă studentul.

Actele medicale se vizează la Cabinetul medical studenţesc.

c) studenţii a căror familie nu a realizat în cele 3 luni înainte de începerea semestrului/anului universitar un venit lunar net mediu per membru de familie mai mare decât salariul de bază minim net pe economie.

Bursele sociale se acordă pe durata studiilor, până la împlinirea vârstei de 35 de ani.

Bursele de ajutor social se revizuiesc o dată la 6 luni. Fac excepţie bursele acordate studenţilor care se încadrează la categoriile a) şi b).

******************************************************************************************************************************************     

 Bursele de merit se atribuie astfel:

  1. a) pentru primele 6 luni din anul universitar, studenţilor eligibili pe baza rezultatelor la învăţătură obţinute în anul precedent;
  2. b) pentru ultimele 6 luni din anul universitar, studenţilor eligibili pe baza rezultatelor la învăţătură obţinute în sesiunea de iarnă. Pentru studenţii din anii terminali, bursele de merit se acordă până la data programată pentru susţinerea examenului de finalizare a studiilor, în prima sesiune.

 Bursele de performanţă se atribuie astfel:

  1. a) pentru primele 6 luni din anul universitar, studenţilor eligibili pe baza performanţelor obţinute în anul precedent;
  2. b) pentru ultimele 6 luni din anul universitar, studenţilor eligibili pe baza performanţelor obţinute în anul precedent şi în sesiunea de iarnă. Pentru studenţii din anii terminali, bursele de performanță se acordă până la data programată pentru susţinerea examenului de finalizare a studiilor, în prima sesiune.

 

Studenţii ciclului al II-lea de studii universitare (de master), indiferent de forma de finanţare, pot beneficia numai de burse de merit, media ponderată minimă de acordare fiind 9.00 (nouă).

Nu pot primi niciuna dintre bursele reglementate de prezenta metodologie cadrele didactice ale universităţii care au statut de student în universitate.

Un student nu poate primi două tipuri de burse simultan din aceeaşi categorie, dar are dreptul să opteze pentru cea cu valoare mai mare sau care se acordă pentru o perioadă mai îndelungată de timp.

Studenţii care beneficiază de bursă socială pot primi şi orice alt tip de bursă reglementată în prezenta metodologie.

Studenţii care urmează concomitent două programe de studii în instituţii de învăţământ superior de stat pot beneficia de burse de la bugetul de stat numai de la una dintre instituţii, cu condiţia ca numărul total al anilor de studii prevăzut ca durată de şcolarizare la specializarea de la care urmează să beneficiere de bursă.

Absolvenţii cu diplomă de licenţă care urmează al doilea program de studii pot beneficia de burse de la bugetul de stat, cu condiţia ca numărul anilor în care au beneficiat de bursă să nu depăşească numărul anilor de studiu prevăzut ca durată de şcolarizare la programul de studii de la care urmează să beneficieze de bursă, dacă îndeplinesc criteriile corespunzătoare categoriei respective de bursă.

Plata burselor se face în contul personal de card, pentru toţi studenţii, în ultima zi lucrătoare a fiecărei luni, pe durata activităţilor prevăzute în cadrul calendarului anului universitar (cursuri, sesiuni de examene, activităţi practice, examene de licenţă de diplomă sau disertaţie) potrivit planului de învăţământ şi structurii anului universitar, cu excepţia vacanţelor.

Studenţii care beneficiază de bursă au obligaţia să depună actele necesare (copie carnet student, copie C.I., extras cont) pentru virarea pe card a burselor imediat după afişarea listelor nominale cu studenţii bursieri.

În cazul în care bursele nu au putut fi virate datorită nedepunerii extraselor de cont în termen (15 mai 2018), studenţii pierd dreptul de a mai ridica bursa respectivă. În consecinţă, cuantumul bursei se stornează de către Direcţia management financiar contabil.

Cuantumul fiecărui tip de bursă este următorul:

Performanţă - 1000 lei;

Merit  – 800 lei;

Socială – 600 lei.

Pentru mai multe detalii consultați documentele de afișate mai jos:

METODOLOGIA FIFT DE ACORDARE A BURSELOR 

METODOLOGIA UDJ DE ACORDARE A BURSELOR

CRITERIILE DE ACORDARE A BURSELOR DE PERFORMANȚĂ

COMISIILE DE ACORDARE A BURSELOR

 

 

 

Evenimente

„Apărătorii orașului Galațiului” – memorie și recuperare în contextul Centenarului Marii Uniri de la 1918

În anul Centenarului Marii Uniri și cu ocazia celebrării a 70 de ani de învățământ universitar la Galați, Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați vă invită la inaugurarea expoziției de fotografie cu ilustrarea monumentului „Apărătorii Galațiului”, concepută de domnul Costel Gheorghiu, cunoscut și pasionat colecționar gălățean. Cu această ocazie, în Sala Senatului Universității „Dunărea de Jos” din Galați va fi organizată o dezbatere moderată de prof. univ. dr. Arthur Tuluș, avându-l ca invitat pe scriitorul și jurnalistul Victor Cilincă, ale cărui articole referitoare la istoria acestui monument au intregit aura de eroism de care soldații români au dat dovadă în lupta pentru apărarea Galațiului în zilele de 7 și 8 ianuarie 1918.

În cadrul evenimentului, Asociația „Tradiția Militară” contribuie cu uniforme militare specifice Primului Război Mondial, propunându-ne o reconstituire a atmosferei acelor timpuri. Sunt invitați profesori de Istorie din mediul preuniversitar, însoțiți de elevi, precum și studenți ai Facultății de Istorie, Filosofie și Teologie.

Parteneri în organizarea evenimentului sunt Asociația „Galați orașul meu” și Asociația „Tradiția Militară”. Evenimentul va avea loc în ziua de 23 martie a.c., începând cu ora 11.00, în Sala Pașilor Pierduți a Universității „Dunărea de Jos” din Galați (Strada Domnească, nr. 47).

 

 

 

 

 

Masa rotundă: „Basarabia: 1918-2018. Dilemele identităţii”

Luni, 26 martie 2018, Facultatea de Istorie, Filosofie şi Teologie a Universităţii „Dunărea de Jos” din Galaţi şi Centrul de Studii Istorice şi Social-Culturale Est-Europene, în parteneriat cu Facultatea de Ştiinţe Juridice, Sociale şi Politice a Universităţii gălăţene, Universitatea „B.P. Haşdeu” din Cahul, Republica Moldova, şi Asociaţia Tradiţia Militară organizează cu ocazia celebrării Centenarului Masa rotundă cu tema „Basarabia: 1918-2018. Dilemele identităţii”. Evenimentul va avea loc începând cu ora 10:00, în Sala AS 004 (Domnească nr. 111).

Punctul central al dezbaterii pleacă de la analiza comparativă a momentului 1918, raportat la realităţile anului 2018, iar tematica avută în discuţie are în vedere amestecul de crize şi oportunităţi caracteristice proiectului de „nation building” analizate din punct de vedere identitar, social, economic, politic şi administrativ – de ce a fost realizabil proiectul naţional la sfârşitul Primului Război Mondial şi dacă mai este el realist (şi dorit pe ambele maluri ale Prutului) în prezent? 

Dezbaterea va pune faţă în faţă studenţi şi cadre didactice de la Universităţile „Dunărea de Jos” din Galaţi (România) şi „B.P. Haşdeu” din Cahul (Republica Moldova), discuţiile fiind moderate de: prof. dr. Arthur Tuluş (Directorul Departamentului de Istorie, Filosofie şi Sociologie a Universităţii gălăţene); conf. dr. Sergiu Cornea (Prorectorul Universităţii „B.P. Haşdeu” din Cahul) şi conf. dr. Ion Gheleţchi (fostul Director al Departamentului de Istorie din cadrul Universităţii din Cahul). În timpul desfăşurării Mesei rotunde, cu sprijinul prietenilor noştri de la Asociaţia Tradiţia Militară, reprezentaţi de d-l Adrian Tăbăcaru, vor fi prezentate participanţilor uniforme militare din timpul Primului Război Mondial.    

Accesul publicului interesat – studenți, masteranzi, doctoranzi, precum și altor persoane din afara facultății pasionate de subiectul dezbătut – este permis în limita locurilor disponibile.

Noutăți

MOBILITĂȚI ERASMUS+ 2018-2019

Dragi studenți,


În perioada 19 februarie – 30 martie a.c. are loc selecția  pentru mobilitățile de studii și practică, în cadrul Programului Erasmus+, pentru anul academic 2018-2019.
Toate documentele referitoare la selecție (calendar, cerere de înscriere, nota de avizare a mobilitatii, condițiile și criteriile de selecție etc.) sunt postate pe site-ul 
http://ugal.ro/relatii-internationale/programul-erasmus/mobilitati-studenti-studii-si-plasament/selectia-studentilor
În cazul în care sunt necesare informații suplimentare, vă rugăm să nu ezitați să contactați Biroul Erasmus. 
  
Erasmus+ Institutional Coordinator
"Dunarea de Jos" University of Galati 
47 Domneasca St., Galati, ROMANIA
 
mobile: +40 740 318147
office: +40 756 063672
e-mail address: stelutastan@yahoo.com/This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
pagina de facebook a Biroului Erasmus (@erasmusugal)

ORARE 2017-2018 SEMESTRUL II

 

ORAR SPECIALIZĂRILE ISTORIE LICENȚĂ, RISE LICENȚĂ, GISCEE MASTER SEMESTRUL II 2017-2018

ORAR SPECIALIZĂRILE FILOSOFIE, SOCIOLOGIE, RESURSE UMANE LICENȚĂ SEMESTRUL II 2017-2018

ORAR SPECIALIZĂRI DEPARTAMENT TEOLOGIE LICENȚĂ ȘI MASTER SEMESTRUL II 2017-2018


Back to Top

© 2018 Facultatea de Istorie, Filosofie și Teologie